I eftermiddag blev 3. afsnit af klubmesterskaberne afholdt, og igen blev det afholdt som et fælles klubmesterskab for svømmerne i både undervisnings- og konkurrenceafdelingen.
Undervisningsafdelingens svømmere startede og de svømmede 25 fri og 25 ryg. Til den hurtigste svømmer i hvert heat var der heatpræmie, og der var diplomer, tatoveringer og juice til alle svømmerne. Som noget nyt var der svømmepokaler til de 3 piger og drenge med den bedste svømmetekniske stil i 25m ryg, et løb der viser, hvor dygtig svømmeren er til at rotere i overkroppen og balancere i vandet, hvilket er vigtigt for at blive en dygtig og hurtig svømmer, og her handlede det ikke om at komme først.
Pokalerne gik til pigerne: Emilie Sylvia Heline Dahl, Stine Nissen Hebsgaard, Sofie Ploug Berth og drengene: Frederik Larsen, Jacob Aaby Leisted, Julius Kanstrup-Clausen, som fik overrakt deres svømmepokal af Årets talent i Helsingør Kommune, Karla Louise Balle, som svømmer på klubbens Junior-Elite hold. Klubbens 1. holdsvømmere (K1/Elite) stod ved skamlerne og hjalp de yngste svømmere med at komme til star, og det var uden tvivl med til at afviklingen af klubmesterskaberne gik rigtig godt.
Konkurrencesvømmerne sluttede klubmesterskaberne af, og der var som sædvanlig kamp til stregen i alle heats.
Se billeder på Helsingør Svømmeklubs Facebook-side eller Instagram-side.