Kære alle svømmere og forældre

Nu er det snart tid til vores årlige Svøm Langt-arrangement og vi glæder os rigtig meget. Her er nogle praktiske informationer:

Hvornår:

Arrangementet kommer til at foregå i uge 6 (tirsdag den 4/2 til søndag 9/2. Man skal svømme på den dag, som man normalt er tilmeldt et svømmehold, dvs. går man f.eks. på haj om tirsdagen skal man svømme langt om tirsdagen.

Man bestemmer selv, hvornår på dagen man har lyst til at møde op såfremt det er indenfor følgende tidsrum:

·         Tirsdag d. 4/2: 17.00 – 19.30.

·         Torsdag d. 7/2: 17.00 – 19.00

·         Fredag d. 8/2: 17.00 – 19.00 (reduceret plads fra kl. 18.00).

·         Søndag d. 9/2: 16.00 – 18.00

Dvs. svømmer man normalt kl. 18.00 om torsdagen må man gerne møde ind allerede kl 17.00, hvis man planlægger at svømme rigtig langt.

Hvem:

Svøm Langt er for alle børn på haj, spækhugger, super øvede, øvede distance og Aqua Action. Hvis du svømmer på et af disse hold erstattes den almindelige undervisning med Svøm Langt denne dag.

Svømmer du på et delfin hold er det både muligt enten at vælge at deltage i din normale undervisning, eller svømme langt.

Hvordan:

Til Svøm Langt handler det om at svømme så langt som muligt uden pauser. Det betyder, at man godt må lave en vending og sætte af fra kanten, men man må ikke stå stille og holde fast ved kanten. Det er vigtigt at man har en med til at tælle baner for sig, så man kan huske hvor langt man har svømmet.

Når svømmerne møder ind krydser deres træner dem ikke af som til normal undervisning. I stedet finder man bare en bane og går i gang. VÆR OPMÆRKSOM PÅ at bane 1 og 8 er forbeholdt svømmere fra delfin og haj hold.

Når man er færdig med at svømme kan man få udlevet et diplom med navn og antal meter svømmet. Det gør man hos en af de søde trænere, som kommer til at sidde ved et bord bagved 1-meter vippen. Man kan derudover også købe et flot mærke med det antal meter som man har svømmet (der findes både et mærke for 25 m. og så helt op til 10.000 m.). Mærkerne koster 20 kr. stk. og kan f.eks. sys på svømmetasken, T-shirten eller hænges hjemme på opslagstavlen.

Hvad skal forældrene gøre?

Det er vores erfaring, at det betyder rigtig meget for børnene at have deres forældre med til svøm langt, både for at tælle baner og til at heppe på dem. Man kan hente et ”tælle-kort” hos trænerne ved 1-meter vippen, men det er en god idé at tage en kuglepen med selv, da vi kun har et begrænset antal.

Mange af vores svømmere svømmer markant længere til Svøm Langt end hvad de er vant til i den normale undervisning. Det kan godt være hårdt for kroppen og tage på energidepoterne. Det er derfor en god idé at tage f.eks. en banan, et æble, en kakao, en müslibar eller noget andet med, som dit barn kan få lige efter, at de har svømmet.

Har du små søskende?

Som noget nyt i år har små søskende, som også svømmer i klubben mulighed for at svømme sig til et ”Kant til kant” mærke. Det vil sige, at man kan komme ned på dybt vand og svømme en enkelt bane med en plade eller ”aqua orm”. Herefter kan der købes et fint ”Kant til Kant” mærke.

Henvend dig til bordet, hvor du kan købe mærker, hvis du ønsker at svømme dig til et kant-til- kant mærke.

Er du stadig i tvivl?

Har du stadig uafklarede spørgsmål er du meget velkommen til at spørge dit barns træner. Du kan også sende os en mail på uafdelingen@svommeklubben.dk eller ringe til os på +45 42 75 22 29 i vores telefontid mandag & onsdag 10.00 – 12.00.

Vi glæder os til at se alle vores seje svømmere give den gas!

De bedste hilsner

Helsingør Svømmeklub