Årets klub og Årets talent
Ved Helsingør Kommunes Sportsgalla 2017 gik prisen som Årets klub 2017 for 2. år i træk til Helsingør Svømmeklub. Prisen som Årets talent gik til Karla Louise Balle som svømmer på klubbens Junior-elite hold. Klubben var nomineret til priser i ikke mindre end 5 kategorier ved aftenens arrangement:
  • Året sportspræstation: Julius Munk
  • Årets talent: Karla Louise Balle
  • Årets træner: Misja Klevstig
  • Årets leder: Lars Heeno Rasmussen
  • Årets klub: Helsingør Svømmeklub
Årets klub 2017
Helsingør Svømmeklub blev tildelt prisen "Årets klub" - for 2. år i træk.
Klubben har været igennem en stor udvikling de senere år og begynder nu at høste resultater for det målrettede, strategiske arbejde, de har lagt i bredde- og elitesvømning.
Klubbens elitesvømmere har i 2017 opnået en række flotte placeringer ved de danske mesterskaber og slået mange klubrekorder. Klubben har med stor succes afviklet Danske Holdmesterskaber i 1. division og Danske Årgangs Mesterskaber for ungdom.
Helsingør Svømmeklub har et tæt samarbejde med kommunens idrætslinje og Helsingør Eliteidræts Akademi. Klubben indgik i 2017 desuden en partnerskabsaftale med Dansk Svømmeunion og opnåede dermed status som Talentudviklingsmiljø under Dansk Svømmeunion.
I 2017 blev klubben desuden nomineret til Danskernes Idrætspris for deres H2O-camps. H2O-Camps er et koncept som lære skolebørn at svømme som klubben har udviklet og igangsat. Et koncept som andre kommuner og svømmeklubber landet over nu lader sig inspirere af.
Årets talent 2017
Karla er en af Helsingørs dygtigste unge svømmere, og hun har fortsat hendes flotte udvikling igennem 2017, hvor hun senest i november formåede for første gang nogensinde at svømme en tid i 200 fri, som var kvalificerende til nordiske junior mesterskaber på kortbane. Samtidig gav den hurtige tid hende en bronzemedalje ved danske mesterskaber for juniorer (DM Junior) på kortbane.

Karla konkurrerer i en sportsgren, hvor der er i junioraldersgruppen er utroligt mange kvalificerede og dygtige svømmere, som gør konkurrencen benhård. Karlas seneste topplaceringer med en bronzemedalje i 200 fri, 4. plads i 100m fri, 5. plads i 400m fri og 6. plads i 50m fri ved DM Junior på kortbane vidner om hendes store talent.