Svømme statuette fra Pokalbutikken.dk

Helsingør Svømmeklub afholder
klubmesterskab den 21. januar 2018

Nyt koncept med 2 svømmeløb

Svømmere fra U-afdelingen inviteres til at stille op i klubmesterskabet. Du kan stille op i to løb denne gang, og der vil være:

· Diplomer og heatpræmier i alle løb

· Svømmepokaler til de 3 piger og drenge med den bedste svømmetekniske stil i løb 2.

Løb 1 er 25 m. crawlsvømning

Løb 2 er 25. m. rygsvømning. Dette løb viser også, hvor dygtig svømmeren er til at rotere i overkroppen og balancere i vandet, hvilket er vigtigt for at blive en dygtig og hurtig svømmer. Her handler det ikke om at komme først. Vi har invitereret vores cheftræner til at spotte de 3 bedste drenge og 3 bedste piger med flottes svømmetekniske stil i løb 2, som får en svømmepokal for deres svømning.

Efter sidste løb vil cheftræner Misja Klevstig uddele pokaler til de bedste svømmere i løb 2. Når I er omklædte, kan I ude i hallen få jeres diplom.

Før klubmesterskabet
I ugerne op til vil din træner fortælle dig om stævnet, og du vil få mulighed for at træne, hvordan man svømmer til et klubmesterskab. Du skal som minimum kunne svømme 25 meter i det dybe bassin for at deltage.

VIGTIGT! Dine forældre vil modtage en mail fra Helsingør Svømmeklub, som I skal svare på for at kunne tilmelde dig klubmesterskabet.

Under klubmesterskabet
Du mødes i svømmehallen kl. 15.55 med en træner, som fortæller dig, hvad du skal svømme til opvarmning. Efter opvarmning er der en pause på ca. 30 min. inden stævnestart. Her svømmer konkurrencesvømmerne opvarmning, og vi får færdiggjort stævneprogrammet med svømmernes navne.

Inden stævnestart sender din træner dig op til startskamlerne. Her vil svømmere fra konkurrenceafdelingen hjælpe dig med at komme til start, når det er din tur, og svare på spørgsmål, hvis du har brug for hjælp.

Hvis du svømmer hurtigt og kommer først i mål, så vil du få overrakt en heatpræmie af en konkurrencesvømmer.

Når klubmesterskabet er færdigt, så uddeles pokalerne i hallen, og efter du er omklædt, kan du få et svømmediplom med dine svømmetider ude i svømmehallens indgang.

På gensyn til klubmesterskab den 21. januar

Helsingør Svømmeklub