Sommersvøm 2015
Formål
Formålet med sommersvøm er, at give mulighed for at svømmere på vores ventelister, nye svømmere samt eksisterende medlemmer får mulighed for prøve kræfter med det våde element op til sommerferien og derigennem bliver klar til pool/strand/hav på ferien.

Tider
  • Første dag er: Tirsdag d.12 maj
  • Sidste dag er: torsdag d. 18. juni
Sommersvøm er typisk tre gange om ugen. Tirsdag, torsdag og søndag fra enten 17.00-17.30 eller 17.30-18.00.
Bemærk: Enkelte hold har andre svømmetider

Første svømmegang
  • Tjek hjemmefra hvor dit hold har mødested.
  • Kom i god tid første svømmegang, så du i ro og mag kan finde hvor dit hold mødes. Svømmehallen er meget stor og vi har mange hold der svømmer på samme tid.
Omklædning- og hygiejneregler
  • Der er adgang til omklædning fra kl. 16.40
  • Vask dig godt under bruseren, uden badetøj på
  • Skyl håret igennem, så løse hår og evt. hårprodukter fjernes
  • Klæd om i eget køns omklædning (gælder for alle på 7 år og ældre)
Opkast i vandet lukker bassinet i op til 30 timer
  • Du bedes sikre dig, at dit barn har det godt inden det skal i vandet at der ikke er sygdom på vej
  • Ikke spise for meget mad for tæt på svømningen, herunder også chips, sodavand/saft, kager, slik og lignende
  • En god tommelfingerregel er måltider er færdigspist mindst 1 time før undervisningen starter
  • Hvis barnet i løbet af svømmeundervisningen kan mærke, at det føles ubehageligt i maven og måske skal kaste op, så bedes det forlade bassinet. Opkast der kommer i skraldespand eller på gulv medfører ikke lukning af bassin.
Må forældrene kigge på?
Ja, I må kigge på følgende gange:
  • Den første svømmegang tirsdag d. 12. maj
  • Den første svømmegang i juni tirsdag d. 2. juni
  • Den sidste svømmegang torsdag d. 18. juni
Vores erfaring har vist os, at børnene koncentrerer sig bedre, og er mere opmærksom på undervisningen, og dermed lærer de både hurtigere og bedre at svømme, når deres forældre ikke er tilstede i svømmehallen. Forældre, som sidder på kanten, har ofte børn som mere opmærksomme på deres mor/far end på træneren. Samtidig ser vi ofte at forældrene sidder og snakker sammen indbyrdes eller taler i telefon. Når forældrene ikke er i hallen er der en fantastisk ro og fortættet stemning i hallen, hvilket giver meget mere ro i undervisningen.
Mens I venter
Forældre er velkomne til at benytte vores klubhus, hvor det er muligt at lave sig en gratis kop te/kaffe.
I må gerne gå ind i hallen et par minutter før undervisningen slutter
Huskeseddel
  • Tjek hjemmefra hvor dit hold skal mødes (hallen er stor, og vi har mange hold på samme tid)
  • Badetøj vi anbefaler badedragt/badebukser som sidder tæt til kroppen, fremfor bikini/badeshorts