Det er med glæde i stemmen at vi kan meddele alle undervisningshold i hverdagene at der er kommet nye åbnings og adgangstider til omklædningsrummene.

"Det er blevet vedtaget, som en forsøgsordning, at indtil sommerferien 2014, vil det være muligt for klubbens medlemmer, at få adgang til omklædningsrummende allerede 16.40 på hverdagene, i stedet for 16.50." - Kristian Stokholm, Daglig leder i Helsingør Svømmehal.

Dette kræver dog at ALLE stadigvæk vasker sig grundigt under bruserne.

Fakta om en svømmer som vasker sig:

Ved et grund-brusebad med sæbe og omhyggelig afskylning fjerner svømmeren ca. 2/3 af kroppens affaldsstoffer i form af kim, bakterier og andre småfyre. Alligevel tilfører en nyvasket svømmer ca. 5 gram skidt til badevandet indenfor de første 10 min. I form af slim, snot, sved, hår, døde hudceller og forskellige sekreter fra kroppens naturlige åbninger. Hertil afgives der yderligere 25-30 ml. urin pr. svømmer.

Kosmetik af enhver art er en kæmpemæssig synder i denne sammenhæng, idet kosmetik er fremstillet kemisk og derfor fjernes ved hjælp af kloret i vandet.

"Jo mere kosmetik – des mere klor"

Så se lige at få vasket skidtet grundigt af og skyllet dig under bruseren, inden du skal til undervisning eller skal ind og træne det er til gavn for os alle!